EES Sistemi

Kako poskrbeti za zdravje v pisarni
22. 07. 2021

Kako poskrbeti za fizično in psihično zdravje v pisarni?

V službi preživimo tretjino odraslega življenja, zato je pomembno, da imamo varno in zdravo delovno okolje. Dejstvo je, da lahko za to v največji meri poskrbimo sami. 

Poglejmo, kaj svetujejo različni strokovnjaki za boljše fizično in psihično zdravje.

ČIM MANJ SEDITE

Ljudje, ki večino časa v službi sedijo, morajo hoditi vsaj 2 uri na dan, če se želijo izogniti zdravstvenim težavam. To je pokazala raziskava, ki so jo leta 2015 naredili v Veliki Britaniji.

Ugotovili so tudi, da je zdravstveno stanje zaposlenih bistveno boljše, če imajo med delom aktivne odmore. Ti vključujejo raztezanje in različne vaje, ki jih lahko naredimo v manjšem prostoru. Priporočljivi so tudi kratki sprehodi.

Ljudje smo bolj produktivni, če si vsakih 45 minut vzamemo 10 do 15 minut odmora. Nihče ne more biti osredotočen 8 ur skupaj. Te minute lahko izkoristite za svoje zdravje.

Priporočamo vam, da uporabite aplikacijo ali pa kar budilko, ki vas bo opozorila, kdaj je čas za odmor.

Če imate možnost, poskusite nekaj časa delati stoje. 

POSKRBITE ZA ČISTI ZRAK

Na univerzi Harvard so ugotovili, da so dobro prezračeni prostori neposredno povezano z večjo uspešnostjo zaposlenih. 

Če ne poskrbimo za dobro prezračevanje, pride do alergijskih reakcij, glavobolov, težav s koncentracijo in drugih neprijetnih težav. 

Izjemno pomembno je, da so prostori čisti. Pršice, cvetni prah in nečistoče so lahko velik problem, še zlasti, če se skrivajo v težko dosegljivih kotičkih. 

Za čiščenje lahko poskrbijo strokovnjaki v našem čistilnem servisu, ki bodo zagotovili brezhibno čistočo na vsakem centimetru. Prilagodili se bodo vašemu delovnemu času in ne bodo motili delovnega procesa. Kliknite SEM za posvet.

NE PODCENJUJTE  POZITIVNIH UČINKOV SOBNIH RASTLIN

Sobne rastline izboljšajo ustvarjalnost in pozitivno vplivajo na naše psihično stanje. Svojega delovnega prostora ne nasičite z rastlinami, ampak se odločite za eno, ki je nekoliko večja.

V raziskavah priporočajo listnate sobne rastline, nikakor pa ne kaktusov, ki imajo nasprotni učinek. Če se odločite za cvetje, pazite, da ne bo vonj preveč intenziven. 

Rastline, kot je taščin jezik, izboljšujejo kakovost zraka.

POUDARITE NEKAJ OSEBNIH STVARI

Lepa fotografija ali stvar, ki vam veliko pomeni, lahko pomaga lajšati stres. Če imamo na mizi nekaj, kar nas osrečuje, se bomo lažje soočili z izzivi.

Pomembno pa je, da s tem ne pretiravamo. 

Zavedati se morate, da miza z veliko stvarmi negativno vpliva na možgane. Postanemo mentalno izčrpani, ne da bi vedeli, zakaj. Poleg tega pa moramo ohraniti profesionalni nivo.

POSKUSITE AROMATERAPIJO

Vonj po citrusih dviguje razpoloženje in pozitivno vplivajo na koncentracijo in spomin. Privoščite si difuzor in vanj kapnite nekaj kapljic eteričnih olj pomaranče, limone, bergamotke … Če delate v skupnih prostorih, se seveda posvetujte z drugimi zaposlenim.

Nikakor se ne odločajte za sveče in osvežilce zraka z umetnimi aromami. Raziskave so pokazale, da vsebujejo kemikalije, ki lahko zelo slabo vplivajo na hormone in živčni sistem.

DELAJTE DIHALNE VAJE

Vsi se zavedamo, da stres vodi do telesnih in mentalnih težav. Ko pride do stresne situacije, poskusite s trebušnim dihanjem, ki dokazano pomaga. Prakticiranje čuječnosti tudi zelo pomaga.

Najpomembnejše pa je, da ne pustite negativnim ljudem vplivati na vašo samopodobo in razpoloženje. Slaba volja drugih nima nobene povezave z vami. Osredotočite se nase in na svoje projekte.

NE JEJTE ZA DELOVNO MIZO

Dr. Graham pravi, da je kosilo za delovno mizo nekaj najslabšega, kar lahko naredite v službi.

Jejte za posebno mizo, družite se z drugimi in pustite, da se možgani “resetirajo.” Kosilo ni samo čas, da telo dobi pomembna hranila, ampak da se možgani spočijejo. 

Zavedati se morate, da je počitek nujen za produktivnost. Odpovejte se kosilu ob delu. Če jemo ob delu, pogosto zaužijemo več hrane. Tega si pa nihče ne želi.

PAZITE NA DRŽO

Vsakodnevno posedanje je izjemno nezdravo, zato je ključno, da poskrbite za pravilno držo.

Nepravilna drža in uporaba zaslona lahko namreč povzročita bolečine in tudi hude zaplete. Če je le mogoče, se odločite za ergonomski stol, ki podpira pravilno držo telesa. Med delom naredite vaje za hrbet. 

Pokončna drža pa vpliva tudi na psihično stanje, saj smo bolj samozavestni in pozitivno naravani.

POSKRBITE ZA OPTIMALNO SVETLOBO

Najboljša svetloba je brez dvoma naravna svetloba, zato sedite čim bližje oknu. V univerzi Northwesteren so ugotovili, da so ljudje, ki so izpostavljeni naravni svetlobi, manj dovzetni za stres in imajo manj zdravstvenih težav, povezanih z delom.

Hladnejša modrikasta svetloba je sicer najprimernejša za analitično razmišljanje, medtem ko so toplejše žarnice boljše za druženje in pogovore z ljudmi.

Če delate za računalnikom in nimate dostopa do naravne svetlobe, si omislite namizno svetilko.

Ne moremo dovolj poudariti, kako pomembno je, da so prostori čisti, varni in organizirani.

Profesionalno čiščenje je ena od najboljših naložb za zaposlene. Izognili se boste marsikateri bolniški odsotnosti, zaposleni bodo produktivnejši, bolj zdravi in zadovoljni.

Izpolnite obrazec in odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.

Novičke

Se želite naročiti na naše Nasvete,
ki vam bodo olajšali marsikatero
zagato na enostaven način.